Sunday 1 December 2019

Pengalaman forex malaysia hoje


Jalan Jutawan Forex Sekarang saya lebih menggunakan teknik Preço Ação atau ada yang sebut sebagai negociação nua. Saya kurang indicador de menggunakan. Beberapa bukan ni saya banyak membaca tentang Formação de alta ação de preço de probabilidade. Pada saya teknik ini lebih tenteram da mudah untuk difahamkan. Terutama bagi yang baru nak belajar tentador Forex, elok sangat belajar dan fahamkan Preço Ação ini. Sebab, dengannya baru kita betul2 faham sifat pergerakan Forex ini. Saya mula mengumpul formation2 yang Probabilidade elevada do comércio menggunakannya. Nanti jika ada kelapangan masa, saya post tentang formation2 ini Kalau pernah baca post saya pada fev 2017 (ye. Lama punya post tu kan ...), strategi multi akaun ni saya pernah setup, tapi tak pernah berjaya laksanakan. Akaun yang buat dulu trocadilho dah luput, tak boleh nak access dah. Tak apalah. Kita buatlah yang baru. Saya baru começa semula projek ini pada hujung Mac. Pada 25 Mac saya memulakan depósito USD1000 ke akaun ibu. Sekarang ni, akaun ibu saya menggunakan Broker Forts. Kenapa Forts - sebab IB dia seorang kawan. Kalau ada apa2 hal broker ni, dia akan bagitau saya dan cepat2 selamatkan duit dalam akaun itu. Kita tak tau corretor ni, kadang2 ada juga corretor yang ada masalah dan melenyapkan duit orang. Satu lagi, Forts ni ada programa afiliado yang bagus. Kita pun tak tau bila kita comércio do comércio, tiba2 akaun afiliado kita ada banyak baki. Saya buat self affiliate je. Makna buat 2 akaun - akaun atas (atau akaun affilite) saya guna nama isteri. Di bawahnya, adalah akaun2 yang saya gunakan untuk trading. Cliente saya adalah saya sendiri. Huhuhu Alhamdulillah, sebelum masuk April (sebelum GST ..hehe) saya berjaya menggandakan akaun ibu ke USD2500. Retirar USD500 dan tinggalkan akaun ibu ni. Saya buat akaun Rempit yang pertama - corretor de denagas FBS. Kenapa FBS - sebab akaun ni spread memang kecik. Depo USD500 dan merempit la disitu. Tapi malangnya deposit ini tak berjaya capai sasaran. Selepas naik hingga ke USD800, akaun ini kaput. Maka saya berbalik ke akaun ibu saya. Trade semula dengan berbaki USD2000 tu, untuk mencari modal semula sebanyak USD500. Alhamdulillah, beberapa hari tercapai dan lajak sampai jadi USD2800. Jadi, retire USD500 e tinggalkan akaun ibu. Saya buka pula akaun Rempit 2 - kali ni dengan broker UMOFX pula. Kenapa UMOFX dan tak sambung dengan FBS. Pertama - kerana saya kenal IB UMOFX ni dan classificação depo dia yang paling rendah sekarang - masih em RM3.5. Yang kedua, di FBS saya guna akan 5 dígitos e agak confuso (selalunya saya guna 4 dígitos). Dan akaun Rempit 2 di UMOFX ni saya guna 4 dígitos. Tapi, jangan risau. Saya akan kembali bangunkan akaun Rempit 1, bila saya ada modal untuknya. Alhamdullah. Akaun Rempit 2 saya dah berjaya completa o passo 1 malam tadi. Akan comece o passo 2, hari ni. Harap2 minggu depan completar o passo 3. Akaun2 Rempit lain yang menanti modal. Rempit 3 - IKOFX, Rempit 4 - INSTA, Rempit 5 - Exness. Tengah considera MOCASZ. Semua dah setup filial e verificado. Kenapa saya cerita detalhes ni. Untuk panduan saya dan orang lain di masa akan datang. Ini adalah tentativa saya yang kedua dengan strategi multi akaun. Tahun 2017 saya gagal, dan kembali belajar dan buat experimen teknik dengan modal kecil (USD10). Agora voltei. Espero que kali ini boleh capai alvo saya yang menjadi tajuk blog ini. Akaun Ibu. USD 2,000 - dah ada. Em espera, bila memerlukan. Strategi Rempit: Passo 1. 500 - gt 1.000 Passo 2. 1,000 - gt 2.000 Passo 3. 2.000 - gt 2.500 Rempit 1. A 1ª tentativa falhou. 2ª tentativa pendente Rempit 2. Complete o passo 1. Balance USD1,000. Agora, mestre passo 2. Rempit 3. espera modal Rempit 4. espera modal Rempit 5. espera modal. Alhamdulillah. Walaupun lama saya tak update blog ni. Tapi saya tak pernah berputus asa dalam menjayakan matlamat menjadi Jutawan Forex. Setelah berkali-kali saya gagal dan bermacam-macam teknik telah saya cuba, mungkin dalam sebulan dua ini saya menemui teknik yang benar-benar serasi dengan saya. Memang tiada satu teknik yang perfeito, akan ada satu dua posição yang rugi, tapi secara keseluruhan saya lucro. Masalah saya sebelum ini, walaupun saya telah berjaya menjana berganda-ganda keuntungan daripada modal asal, oleh kerana saya menggunakan teknik margem de composição, bila ada satu loss, ia merupakan loss yang besar. Ini memberikan kesan psikologi kepada saya. Saya nak cepat recuperar, masuk lagi mercado dengan tergesa-gesa, dengan margem yang lebih besar sebab nak cepat recuperar perda. Namun akhirnya, akaun saya hangus. Itulah yang saya lakukan berulang-ulang kali, sejak saya mulakan blog ini. Sekarang, saya telah belajar daripada pengalaman pahit saya untuk membuat pengawalan akaun secara paksa. Saya mulakan dengan akaun ibu - saya mula dengan USD 1000. Kemudian, saya berjaya menaikkan modal saya - melalui teknik dan sinal yang sangat terpilih dan berhati - kepada USD2500. Saya keluarkan USD500 dan buat akaun lain. Akaun ibu saya biarkan bermodalkan USD2000 dan saya tinggalkan. Seberapa boleh, saya tidak akan trade akaun ibu saya. Ini adalah akaun garantismo saya ketika saya kehilangan semua modal. Cukuplah sekali ini saya deposit RM3700 menggunakan poket saya sendiri. Selepas ini, harapan saya deposit di akaun-akaun Forex saya (ye. Memang akan ada byk akaun. Nanti saya cerita kenapa), adalah daripada penjanaan hasil trading saya. Apa pelan saya. Daripada akaun bermodalkan USD500 itu, saya akan comércio dengan lebih agresif dan cuba menggandakan akaun sehingga 500. iaitu menjadi USD2500. Biasanya saya buat target dengan 3 step. 500 - gt 1000. Kemudian 1000 - gt 2000. Kemudia 2000 - gt 2500. Bila dah capai alvo, saya akan keluarkan USD500 dan buat akaun lain. Akaun berbaki USD2000 ini akan saya tinggalkan sementara saya desenvolve akaun baru dengan modal USD500 tadi. Berapa lama saya boleh capai 500 tu. Berdasarkan beberapa julgamento saya menggunakan akaun cent dengan modal USD10. Saya boleh capai akaun jadi USD50 dalam masa kurang 2 minggu. Ada juga dalam tenta tersebut akaun saya hangus. Tapi saya gerar semula modal USD10 menggunakan akaun USD50 yang terhasil, dan teruskan dengan akaun baru yang lain. Saya merasakan, jika saya berjaya dengan modal USD10, apakah bezanya dengan modal USD500. Yang penting modal compounding mestilah berdasarkan jumlah yang sama. Contohnya, jika pada akaun centra USD10, posição de partida, diza akan masuk dengan 0.02 lote (nao USD0.20 bagi satu pergerakan pip). Maka, pada akaun USD500 saya akan masuk dengan 0.1 lote (aiitu USD1 bagi satu pergerakan pip). Passo 1. dapatkan 500 pip dengan 0.1 lot setiap posição supaya akaun saya berkembang kepada USD1000 Passo 2. dapatkan 500 pip dengan 0.2 ponto de posição do lote supaya akaun saya berkembang kepada USD2000 Etapa 3. dapatkan 125 pip dengan 0,4 lot setiap posição supaya akaun saya berkembang kepada USD2500 Jika berjaya, retire USD500 a mais de buat akaun baru. Repita o passo 1.Sábado, 20 de junho de 2009 salam semua .. mesti ramai yg mengharapkan cerita yg hebat dlm tajuk ni. Sampai diletakkan bawah tajuk brainstorming. Maap bebanyak ler mengecewakan korang kalini. Nanti korang tau la ok. Cheers ... cerita ni tak detail sangat. Setakat perjalanan dan pengalaman. Sama macam korang jugak dan semua trader2 forex, pada awalnya aku tak tau apa2 pun pasal forex. Tak pernah ujud dlm kepala aku yg forex ni boleh comércio pakai internet. Boleh depo, boleh retirar. Sesuatu yg muito bom para ser verdade. Sebagai seorang yg berpendidikan rentah, semestinya la aku tolak mentah2 semua yg berunsur muito bom para ser verdade ni. Awal tahun 2006. sorang jiran aku bercerita tentang forex. Plataforma, marketiva dan northfinance. Semestinya aku berminat sebab aku dah dapat kenal seorang trader. Seorang yg bercerita atas pengalaman sendiri. Yg aku betul2 nak tau masa tu adalah depo dan retirar. Sebab topik tu yg menjadi penghalang aku dari mendekati forex ni. Masa tu aku belajar kenal dgn e-currency. E-gold adalah pilihan ramai pada masa tu. Tak lama lepas tu, minat dah timbul. Tapi pengalaman takde ilmu apatah lagi. Aku buat tawaran kat jiran tu. Aku nak kasi dia modal. Soma total rm16k. Dgn akad, perda dibenarkan adalah 6k. 10k jgn jejas. Setelah depersetujui, sebijik akaun di buka di northfinance. Descreva o método adalah e-gold. Tak payah cerita panjang, beberapa bulan pertama, dlm 4 ribu berjaya diwithdraw. Lepas tu akaun keras dan tak lama kemudian MC. Jiran aku tu cabut. Hilang sampai sekarang .. seiring dgn pembukaan akaun nothfinance tu, aku buka juga akaun demo utk aku main2. Akaun life tu aku cuma dpt tgk bila gi rumah jiran aku tu je. Bila akaun life tu MC, akaun demo aku dah double. Apa cerita. Dgn ilmu yg cetek a partir de uma demonstração para o modal aku utk terus bertrading forex. Registre-se aku dgn marketiva pada awal 2007. tonggang terbalek aku kat sana. Sempat la berkenalan dan berym dgn beberapa trader sana. Otai2 spt anuarinvestor, greathafiz, sirnoon, agnespudding, hanif, nasir, zuljaala. Byk lagi la. Otai2 ni memang dah ada sana hari pertama aku masuk chatroom. Tah tahun bila dorang começa a negociar aku pun tak tau. Agnespudding tu yg memperkenalkan aku pada sistem strategy. Tq banget2 :). Walaupun aku tak ikut strategy dia. Minda aku dah terbuka pada estratégia. Biasa la trader baru. Não conhecida por rugi silih berganti. Macam2 cara diguna. Segala indi amek. Segala ebook dibaca. Tapi masih sama. Lama kelamaan aku dah nampak camna nak perda de elak. Guna modal, sob a forma de comércio halus2. Tapi ada masalah lain. Kat mv takleh buka lebih dari 50pos termasuk ordem pendente. Chehh. Cam Hampeh. Camni punya syarat punia. Kat tnc takde lak sebut. Aku mula kuarkan duit aku dari sana. Lagi sekali masalah datang. Nak retira o principal payah da bkn. Layanan macam aku ni pencuri. Setiap kali retira terpaksa menjalani sesi soalsiasat yg panjang. 2008 tiba2 muncul broker baru. Liteforex. Boleh depo pakai localbank. Saat yg paling aku tunggu. Semua dana dari mv aku pindahkan ke broker baru tu. Bahagia betul boleh guna local depo. Retire o túnis takde kena soalsiasat. Sampai 4 akaun aku bukak kat broker baru tu. Kusangka panas hingga kepetang, rupanya hujan ditgh hari. Bila ramai yg masuk lite, masalah mula datang. IB dah mula tak cukup tangan. Desculpe, por favor, dah mula bertangguh. Akaun afiliado aku kena delete pun IB takleh buat apa. Lucro kena apagar pau IB takleh buat apa (atau taknak buat apa2). Datang pulak instaforex tgh2 aku panas dgn lite. Masuk2 dgn iklan bergegar2. Aku mintak broker tu lantik local IB kat forum. Setakat iklan je gegar2, aku pun boleh. Memeranjatkan. Sekali 4 IB broker tu lantik. Otai yg lama aku kenal, anuarinvestor dan greathafiz jadi antara IB yg dilantik. Sepantas kilat aku register dgn broker baru tu. Depo sikit2 mana yg ada. Pindahkan Dana Dari akaun Liteforex. Tnggal 1 je akaun yg aktif di liteforex. Puas hati aku. ele Ele. Kerjaya forex dah mula mengambil alih kerjaya lain. Tumpuan pada forex chama dah lebih dari 60 dari lain2. Aku dah fulltimer forex dan kerjaya lain sebagai partime. Aku ni jenis yg tak komplen banyak. Layankan je la. Berapa dapat tu la makan. Mujur juga aku tak tinggalkan kerja lama utk jadi fulltimer. Bulan 8 2008 Bencana datang. Crash do mercado. Tak pernah aku alami bencana ni. Akaun di liteforex mengecil. Akaun di insta ada 8 tinggal satu. 7 akaun MC. Secara mendadak usaha aku selama ni lenyap depan mata. Tahun berganti. 2009 menjelma. Crash do mercado de trauma masih belum reda. Modal dah mengecil, renda malhada de dari kerja lain pun semakin. Aku mula hilang punca. Dinging Didepan, gaung Dibelakang. Aku tak mampu bertahan kalau market crash lagi. Aku tak nampak dari mana aku nak depo kalau akaun aku licin semua. Aku mula tercari2 cara utk bertahan kalau berlaku crash do mercado. Aku mesti dapatkan juga cara tu. Keluarga aku jadi taruhan. Cuma aku harapan menyara keluarga. Aku tak boleh gagal. Sepajang 2009 belum berlaku kegilaan. Cuma beberapa pair keluar dari range. Akaun dah betambah semula. Dapat balek 8 akaun walaupun 5 darinya akaun cilik. Semakin Lama, perjalanan forex tak jadi semakin mudah. Dados sentiasa berubah. Tiada lagi pattern tetap utk diraih. Tiada lagi par2 jinak utk main tembak2 pip. Alang2 ganas, aku perpaling kepada emas. Akaun bertambah lagi. Hanya mengalaman yg menjadi guru. Kawan2 menjadi cabaran. Keluarga pembakar semangat. Comércio de ouro belum pernah terancam. Betul la orang kata. Pengalaman tu guru terbaik. Yg pahitnya, kosnya amat tinggi. ele. X3. Aku bersyukur merasa market crash tahun lepas. Lepas ni, kedatangannya akan kusambut inyaallah. Tekad ku bulat. Dinding kupanjat, gaung ku seberangi. Kerana aku, tak ada pilihan lagi. Buat Semua. Forex adalah kerjaya. Sama seperti lainnya. Mungkin sedikit gramour. Tapi tak seindah mana. Postado em tradutor em tempo integral por munir hayon

No comments:

Post a Comment